ضرورت مدیریت مجالس و مراسم مذهبی در فارس

مدیرعامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) در فارس با تأکید بر ضرورت مدیریت مجالس مذهبی در استان گفت: در یکی از مجالس مذهبی در شهرستانی از فارس، نوار تک­خوانی خواننده زنی را گذاشته بودند که همین امر باعث شد، بنده از ماشین پیاده شوم و با برگزارکننده آن مراسم به گفت­وگو بپردازم.

حجت­الاسلام شیخ علیرضا حدائق روز سه­شنبه در گفت­وگو با خبرنگاران در شیراز یادآور شد: ابتدا از برگزارکننده مراسم، به خاطر برپایی جشن قدردانی کردم و سپس به او تذکر دادم که پخش صدای تک­خوانی خواننده زن در شأن مراسم جشن میلاد حضرت مهدی (عج) نیست.
رئیس ستاد دهه مهدویت در همین رهگذر خاطرنشان کرد: مردم عنادی با دین و اسلام ندارند و گاهی برخی رفتارها، نشأت گرفته از غفلت است.
او تصریح کرد: مجالس و مراسم مذهبی باید به گونه­ای ساماندهی و مدیریت شود تا خاطر ائمه اطهار (ع) از برخی مجالس آزرده نشود.
مدیرعامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی (عج) در عین حال از مردم به خاطر محبت و عشقشان به اهل­بیت (ع) قدردانی نمود.
لبه تیغ دشمنان متوجه مهدویت است
رئیس ستاد دهه مهدویت در فارس با اشاره به هجمه و کینه­توزی دشمنان نسبت به حضرت مهدی (ع) گفت: این رویکرد، نشانه شیطنت دشمنان با خدای مسلمانان است.
حجت­الاسلام حدائق به استناد پاره­ای آمارها خاطرنشان کرد: 10 درصد شیطنت و کینه­توزی­های دشمنان متوجه خدای مسلمانان، 15 درصد متوجه پیامبر (ص) و 75 درصد متوجه شخص امام زمان (عج) است.
او تصریح کرد: استکبار می­داند که با ظهور حضرت مهدی (عج) منافع آنها به خطر خواهد افتاد و ظهور برای مسلمانان، امنیت و امان است.
وابسته به هیچ نهاد دولتی نیستیم
مدیرعامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی (عج) در استان گفت: در پی تأکید مقام معظم رهبری، بنیاد فرهنگی حضرت مهدی (عج) به همت و همراهی شماری از نخبگان دینی و علمی در سال 79 در تهران شکل گرفت و در پی آن در 29 دیماه سال 84 در استان فارس با رویکرد توسعه فرهنگ انتظار و معارف مهدوی تأسیس شد. او افزود: هم­اکنون ریاست هیأت مدیره این بنیاد در فارس بر عهده آیت­الله ایمانی است و بنیاد در عرصه­های آموزشی، فرهنگی، تبلیغی و پژوهشی در دو حوزه خواهران و برادران فعالیت دارد.
مدیرعامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی (عج) فارس خاطرنشان کرد: تاکنون شعبات این بنیاد در شهرهای جهرم، خرم­بید، کوار، فسا، لامرد و گله­دار راه­اندازی شده است.
حجت­الاسلام حدائق در پاسخ به این پرسش که اعتبارات مالی بنیاد از چه منابعی تأمین می­شود؟ گفت: این بنیاد، وابسته به هیچ نهاد دولتی نیست و مردم تأمین­کننده اعتبار بنیاد هستند.
او در همین زمینه به طرح «مهدی یاوران» اشاره کرد و گفت: اجرای این طرح حدود 3 سال پیش آغاز شد و در قالب طرح، مردم به هر میزان که موفق باشند و تمایل داشته باشند به مجموعه کمک می­کنند.
برپایی 7 شب مراسم در شیراز
رئیس ستاد دهه مهدویت در فارس از برپایی 7 شب مراسم ویژه سالروز میلاد حضرت مهدی (عج) در حرم مطهر سید علاءالدین حسین (ع) در شیراز خبر داد.
حجت­الاسلام حدائق خاطرنشان کرد: علاوه بر مدیحه­سرایی مداحان برجسته، از 21 تا 27 تیرماه به ترتیب حجت­الاسلام ماندگاری در شب نخست، حجت­الاسلام عالی در شب دوم، حجت­الاسلام قرائتی در شب سوم و چهارم، آیت­الله ایمانی در شب پنجم، آیت­الله حائری در شب ششم و حجت­الاسلام نظری­فرد در شب هفتم به ایراد سخن خواهند پرداخت.
او همچنین تصریح کرد: در سالروز میلاد آن حضرت نیز عملیات اجرایی ساختمان بنیاد فرهنگی حضرت مهدی (عج) در شیراز آغاز خواهد شد.
شایان ذکر است محل کنونی بنیاد حضرت مهدی (عج) استان در کوچه مهدیه [کوچه اداره کل تبلیغات اسلامی فارس] می­باشد.

همکاری شهرداری شیراز در امر توزیع مطبوعات
صفدر دوام
روز گذشته نشست مدیران مسئول و سرپرستان روزنامه­ها و جراید ملی و محلی استان فارس پیرامون تعامل و تبادل نظر توزیع جراید و روزنامه­ها در محل سالن اجتماعات شهرداری شیراز برگزار گردید.
حبیب­الله فرح­بخش مدیر روابط عمومی شهرداری شیراز در این نشست توزیع مرکزی جراید را در یک نقطه از شهر و توسط گروهی منسجم موجب کاهش هزینه و سرعت در این امر عنوان کرد و گفت: با تصمیم مدیران مسئول و سرپرستان جراید ملی و محلی در راستای توزیع نشریات می­توانیم به روش جدید و همچنین کم­هزینه­ای در این امر اکتفا کنیم.
مدیر روابط عمومی شهرداری شیراز از ایجاد مرکز توزیع روزنامه­ها و نشریات محلی و ملی در شیراز از سوی شهرداری خبر داد و گفت: شهرداری شیراز جهت سرعت عمل در امر توزیع نشریات و روزنامه­ها این مکان را به صورت رایگان در اختیار مطبوعات ملی و محلی استان قرار می­دهد.
محمد عسلی مدیرمسئول روزنامه «عصر مردم» در این نشست با تقدیر از شهرداری شیراز در جهت تعامل با رسانه­ها اظهار داشت: در امر توزیع و فروش رسانه­ها نکاتی قابل توجه وجود دارد که بدون تردید می­بایست در دستور کار قرار گیرند.
این روزنامه­نگار افزود: شایسته است با حضور مسئولان سد معبر سطح شهر شیراز و همچنین نماینده­ای از فرهنگ و ارشاد اسلامی تعریفی جامع و کامل پیرامون فعالیت­های کیوسک­های مطبوعاتی صورت گیرد.
مدیرمسئول روزنامه «عصر مردم» در ادامه ایجاد مکانی مشخص برای حضور روزنامه­نگاران و همچنین توزیع مرکزی جراید و روزنامه­ها را از دیگر محورهای مهم عنوان کرد.
وی از نبود توجه مدیران کیوسک­های مطبوعاتی به فروش نشریات و روزنامه­ها انتقاد کرد و گفت: در همه دنیا فلسفه وجود کیوسک­های مطبوعاتی فروش روزنامه و جراید است. اما در حال حاضر بسیاری از کیوسک­های مطبوعاتی ما بنا به دلایلی نظیر فضای محدود و سد معبر به فروش روزنامه و نشریات کمتر تمایل دارند. این در حالی است که اکنون در بسیاری از نقاط شهر شیراز مغازه­های بستنی­فروش و میوه­فروشی موجب سد معبر شده­اند.
خسرو حقگو سرپرست روزنامه جام­جم نیز در این نشست ارسال نشریات و روزنامه­های ملی از تهران در ساعات مختلف شبانه­روز را از جمله مشکلات توزیع به طور متمرکز عنوان کرد.
وی افزود: امید می­رود با برنامه­ریزی مشخص و تبادل نظر این مشکل برطرف گردد.
محمدعلی ادریسی سرپرست روزنامه ایران، سید جمال­الدین صمدانی سرپرست روزنامه همشهری در فارس، محمدمهدی جعفری­زاده مدیرمسئول هفته­نامه طلوع، محمدمهدی نعمتی سرپرست روزنامه اطلاعات در استان و نصرت­الله زارع مدیر توزیع نشریات و روزنامه­ها در سطح شهر شیراز از دیگر افرادی بودند که در این نشست به بیان نظرات و دیدگاه­های خود در راستای توزیع مرکزی روزنامه­ها و نشریات ملی و محلی پرداختند.
وحدت و همدلي مسوولان، دشمن را در دام خود اسير مي كند
نماينده دفتر تحكيم وحدت در فارس گفت: وحدت و همدلي مسوولان نظام و جريان هاي سياسي، دشمنان نظام را در دامي كه خود گسترده اند، اسير مي كند.
مهدي اميريان، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب با سخنان داهيانه خود مسير راه را براي همه مسوولان روشن كرده اند و نسبت به مسايل و مشكلات هشدار داده اند. وي ادامه داد: رهبر معظم انقلاب با نصايح خود از مسوولان خواسته اند تا مسايل داخلي و حاشيه ها را به متن نكشانند و از مسايل تفرقه انگيز پرهيز كنند. وي اضافه كرد: پرداختن به مسايل حاشيه اي، زير سوال بردن تلاشهاي مسوولان نظام و مجريان قواي سه گانه است كه به عنوان يكي از آفت هاي نظام و كمرنگ كردن اعتماد مردم به مسوولان مطرح است. اميريان بيان كرد: مسوولان و جريان هاي سياسي بايد از مسايلي كه انسجام ملي، همدلي و وحدت قوا را از بين مي برد پرهيز كنند تا ناخواسته در دامي كه دشمنان نظام گسترده اند، گرفتار نشوند. وي گفت:جنجال هياهوي سياسي و فضاسازي هاي كاذب كه درجامعه حكمفرما شده به سود نظام نيست و تنها دستاويزي براي سوء استفاده دشمنان قرار مي گيرد. نماينده دفترتحكيم وحدت در فارس بيان كرد: حال كه ظرفيت ها و توانمندي هاي كشور به سمت و سوي آباداني، توسعه و پيشرفت اقتصادي كشور است بايد انسجام و وحدت بيشتري در جامعه حاكم شود. وي افزود: مسوولان و جريان هاي سياسي بايد با حفظ گرايش ها و اعتقادات خود كه موجب پويايي و چند صدايي در نظام است، همدلي و وحدت را ايجاد كنند و از تكثر آرا پرهيز كنند. وي بيان داشت: در ماه هاي اخير مسايل كم اهميت سياسي توسط برخي جريانات و رسانه ها موجب زير سوال رفتن مسوولان شده و موتور پر قدرت پيشرفت و توسعه همه جانبه كشور را كم جان كرده است. اميريان اظهار كرد: هم اكنون كه هدفمند كردن يارانه ها و جهاد اقتصادي در كشور پاگرفته، همدلي و انسجام ملي بيش از پيش نياز است. نماينده دفتر تحكيم وحدت در فارس گفت: در آستانه انتخابات مجلس شوراي اسلامي فضاي سياسي كشور نياز به آرامش بيشتري دارد تا زمينه سوءاستفاده دشمنان فراهم نشود.
شمارتورهاي صنعتي شهرك هاي صنعتي فارس امسال افزايش يافته

است



ایرنا: قائم مقام شركت شهرك هاي صنعتي فارس گفت:برگزاري تورهاي صنعتي اين شهرك در
سه ماه نخست امسال رشد بيش از دوبرابري داشته است.
سيد مصطفي هاشمي افزود: در سه ماه نخست امسال تعداد 21 تور صنعتي برگزار شد كه اين آمار شركت شهرك هاي صنعتي فارس را نسبت به ساير استان هاي كشور ديگر در جايگاه بالاتري قرار مي دهد. هاشمي تعداد شركت كنندگان در اين تورها را 1300 نفر اعلام كرد و افزود: بيش از 60 درصد از تورهاي صنعتي ويژه سازمان ها، ادارات و اصناف برگزار شده است.
وي بيان كرد: در سه ماه نخست پارسال 9 تور صنعتي برگزار شد.
وي گفت: علاوه بر آن تورهاي صنعتي درون استاني ويژه صنعتگران ساير استان ها، مسوولان و فعالان عرصه صنعت استان هاي كشور و همچنين فرهنگيان، استادان دانشگاه، پزشكان و دانشجويان و دانش آموزان ساير اقشار ديگر نيز برگزار شده است. وي ادامه داد: با توجه به شاخصه هاي موجود در بخش صنعت استان بويژه در صنايع غذايي، شيميايي و برق و الكترونيك و صنايع مربوط به نفت و گاز و پتروشيمي علاقه مندي زيادي در بين فعالان عرصه صنعت ساير استان ها براي بازديد از اين ظرفيت ها و آشنايي آنها با تجربيات و توانمندي هاي موجود در فارس وجود دارد. قائم مقام شركت شهرك هاي صنعتي فارس گفت: همچنين درخصوص هم استاني ها و اقشار مختلف نيز كه در استان فارس مايل به برگزاري تور صنعتي باشند آماده هرگونه همكاري هستيم. وي برگزاري تورهاي صنعتي را فرصت مناسبي براي آشنايي اقشار مختلف جامعه با ظرفيت هاي صنعتي موجود استان و بويژه در شهرك ها و نواحي صنعتي فارس دانست و افزود:متقاضيان مي توانند درخواستهاي خود را به معاونت صنايع كوچك تحويل دهند تا با هماهنگي با واحدهاي صنعتي براي برگزاري تور صنعتي اقدام شود. هاشمي برگزاري تور صنعتي ويژه صنعتگران در ساير استان هاي ديگر را نيز از ديگر برنامه هاي شركت شهرك هاي صنعتي فارس دانست و گفت: در اين زمينه نيز حمايت هاي لازم انجام خواهد شد.