صفحه 3--21 اذر 87
پورمحمدی در جمع دانشجویان دانشگاه شیراز:
جلوگیری از گفت و گو موجب حرکتهای زیرزمینی خواهد شد
صفدر دوام
رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: برای من خدمت کردن به این نظام و مردم فراتر از تکلیف و فرصتی مغتنم میدانم.
حجتالاسلام مصطفی پورمحمدی عصر دیروز در نشست پرسش و پاسخ با دانشجویان دانشگاه شیراز اظهار داشت: از آغاز زمزمههای برکناری من از وزارت کشور حدود 47 روز به طول انجامید اما در این مدت تصمیمات مهمی در وزارت متبوع گرفته شد کما این که در حسینیه رهپویان وصال شیراز نیز در همان ایام حضور یافتم و مبلغ یک میلیارد تومان جهت بازسازی آن در لحظات آخر وزارتم اختصاص دادم.
در این نشست دانشجوی اصولگرایی از کمکاری دستگاه قضایی استان در امر مبارزه با مفاسد اقتصادی و برخی دانشجوی منتقد انتقاد کرد و گفت: در چند روز گذشته عدهای از دانشجویان به مقدسات و عقاید ما در این دانشگاه توهین کردهاند ولیکن هیچ برخوردی از سوی ریاست دانشگاه، دستگاه قضایی با این طیف نمیشود!
پورمحمدی در پاسخ به انتقاد این دانشجو اظهار داشت: باید طوری حرکت کنیم که همگان راهی جز تقید و التزام به قانون نداشته باشند حتی اگر قانون مورد نقد کسی هم باشد نباید از اجرای آن تخطی نماید زیرا بیقانونی همه امکانات جامعه را هرز خواهد کرد.
وزیر اسبق کشور ادامه داد: از آغاز انقلاب تاکنون ما بیشترین نقدها و انتقادات را شنیدهایم اما آقای اوباما رئیس جمهور منتخب آمریکا در سه سخنرانی خود ایران را به نقض حقوق بشر، اشاعه دهنده سلاح کشتارجمعی و حمایت از تروریسم محکوم نموده است.
وی در عین حال خطاب به برخی دانشجویان اصولگرا که دانشجویان منتقد را متهم به توهین علیه مقدسات میکردند اظهار داشت: باید این امر را در نظر داشته باشیم که انقلابی بودن و اصولگرایی تحمل و صبوری بیشتری میخواهد زیرا اگر انقلاب به این نقطه رسیده حاصل صبوری و خون دل خوردن بچههای انقلاب است.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور ادامه داد: این که برای دفن چند شهید در یک دانشگاه مقاومت شود مسئله دردناکی است زیرا هنوز در کشورهای اروپایی به کشتهشدگان جنگ جهانی دوم احترام میگذارند.
پورمحمدی با بیان این مطلب که در این موارد بچههای حزباللهی باید صبور باشند ادامه داد: اگر با یکی از توهینکنندگان برخورد قانونی شود تمامی سایتها از عدم آزادی و نقض حقوق بشر در ایران سخن خواهند گرفت.
وی خطاب به دانشجویان حاضر در این جمع که اکثریت از طیف اصولگرا بودند اظهار داشت: من از جایگاه کسی با شما صحبت میکنم که در همین سایتها متهم به نقض آزادی و خشونت گردیدهام.
در این نشست یکی از دانشجویان منتقد نیز به انتقاد از عملکرد ریاست دانشگاه شیراز در جهت عدم صدور مجوز نشریه، همایشها و فعالیتهای سیاسی انتقاد کرد و گفت: من به عنوان یک دانشجو و فعال سیاسی یکسال پیش درخواست مجوز چاپ نشریهای در دانشگاه دادهام که هنوز با این درخواست موافقت نشده است. وی اضافه کرد: وقتی به ما اجازه فعالیت سیاسی، فرهنگی در دانشگاه نمیدهند ما حق اعتراض داریم!
وی به انتشار بیانیهای از سوی یکی از تشکلهای دانشجویی اشاره کرد و گفت: در این بیانیه دانشجویان منتقد را تهدیدهای زیادی کردهاند؟
پورمحمدی در پاسخ به انتقادهای این دانشجوی منتقد اظهار داشت: شما باید طبق اطلاعیهای که به شما توهین و تهدید شدهاید مرزی قائل شوید که آن قانون است.
وی با این حال خطاب به رئیس کل دادگستری فارس که در این نشست حاضر بود یادآور شد: جهت رسیدگی به دعاوی دانشجویان در این رابطه شعبهای تشکیل شود که قاضی آن با مسایل اجتماعی، سیاسی آشنایی کامل داشته باشد.
وزیر اسبق کشور ادامه داد: در حال حاضر کشور نیازمند ارتقای فرهنگ قانونگرایی است که این امر باید به پرچمداری قشر دانشجو صورت پذیرد.
وی علت حضور خود در برخی دانشگاههای کشور را شنیدن مسایل روز و مشکلات جامعه را از دیدگاه دانشجویان عنوان کرد و گفت: پیشتاز رسیدن به قانون در جامعه ما میبایست دانشجویان باشند زیرا عدم توجه به آن موجب از بین رفتن سرمایههای کشور خواهد شد.
وی در پاسخ به سؤال دیگری از سوی دانشجویان مبنی بر این که کدورتی بین شما و آقای احمدینژاد میباشد اظهار داشت: ایشان به عنوان رئیس جمهور میتواند نیروهای خود را انتخاب و عزل کند. لذا من مقاومتی برای باقی ماندن در وزارت کشور نکردم و حتی از ایشان علت برکناری خود را نیز سؤال نکردم.
وی به عدم تمایل خود به ریاست سازمان بازرسی کل کشور نیز اشاره کرد و گفت: در این جایگاه باید به مشکلات قانونی دستگاههای اجرایی کشور رسیدگی شود. به همین خاطر برای این که سوء تفاهمی در جامعه پیش نیاید که فلانی به خاطر برکناریاش از وزارت میخواهد انتقام بگیرد چندان مایل به ریاست این سازمان نیز بودم اما شرایط به گونهای پیش رفت که راهی باقی نماند و من این مسئولیت را پذیرفتم.
وی در پایان به این نکته نیز اشاره کرد که اگر جلوی حرف زدن یکدیگر را بگیریم موجب حرکتهای زیرزمینی خواهد شد.
دست دوز فرصتطلبان؛
کلاهی چرب در عطاریهای شیراز
سوسن خیراندیش
میگفتند کارگاهش پلمب شده، اما دیروز خبر بار زدن مجدد شیشههایی را برای تهران و توزیع بخشی از آنها را در عطاریهای شیراز شنیدم.
چند سالی بود از این راه درآمد خوبی نصیبش میشد. قبل از این روغن را با پارافین مخلوط میکرد و به عطاریها میفروخت، اما از یکی دو سال قبل به این طرف به جای پارافین روغن آفتابگردان را به کار میبرد.
عطاریها هم روغنهای دستساز او را میخرند. در صورتی که با استادی و به سادگی میتوانند اصل یا تقلبی بودن روغن را متوجه شوند. میبینند ارزان است و در شیشههای برچسبدار، البته بدون شماره ثبت شرکت خاص، ظاهر فریبندهای دارند. خریدار هم که دارد پول خوبی بابت روغنها میپردازد.
به این ترتیب بازار برای تولیدکننده و فروشنده شیرین است، به قیمتی که حتی پلمب کارگاه و پرداخت جریمه نقدی هم نتواند کارشان را کساد کند.
***
فروش تقلبی به بهای ارزانی
به چند عطاری سر زدم. اغلب روغنهای غیرخوراکی به فروش رفته در آن واحدهای کسب بدون برچسب نام و پروانه بهرهبرداری شرکتی خاص بود.
از همه عطارها میپرسم: میدانید تقلبی است و آنها پاسخ میدادند: دستساز است، اما از تقلبی بودنش خبر نداریم!
یکی از عطارها که سن و سال بالایی داشت و از قدیم پذیرای بیماران طرفدار داروهای گیاهی است گفت: خانم! این روغنها برای ماساژ بدن و یا مو به کار میرود، حالا این که مقداری داخلی داشته باشد به جایی برنمیخورد! از اینها گذشته مگر مردم چه قیمتی را برای این روغنها میپردازند که شما فکر ضررشان هستید! بروید جلوی ضررهای بزرگ را بگیرید!
گفتههای این عطار سالخورده نقش پتک را بازی کرد، تا چند لحظه قادر به ادامه مصاحبه نبودم. گفتههای بزرگترها را به خاطر آوردم که همیشه عطارها را مورد اعتمادترین و حتی محرمترین قشر میدانستند. از این که زمانه برخی از این افراد درستکار و مورد اعتماد را تا این اندازه بیتفاوت کرده افسوس خوردم.
به خود که آمدم از یک مشتری در همان عطاری که دو شیشه روغن نارگیل را خریداری کرده بود پرسیدم: از کجا میدانی اصل است؟
گفت: به موهایم میزنم و همین قدر که حالت میگیرد کافی است!
ادامه دادم: به عوارضش [در صورت تقلبی بودن] فکر کردهاید؟
پاسخ داد: مگر چند سال عمر میکنم؟!
با یک خنده و خداحافظی از عطاری بیرون رفت.
***
حمایت مردم از متخلفها
اظهارات محمدجعفر اسدافروز رئیس اتحادیه صنف عطار شیراز را به خاطر آوردم که میگفت: سنتی بودن و نهادینه شدن استفاده از داروهای گیاهی و اعتماد مردم به عطارها به اندازهای است که وقتی میخواهیم با برخی تخلفها در این صنف مقابله کنیم، مردم و مشتریان روبهروی ما قرار میگیرند و از عطار مزبور حمایت میکنند.
اسدافروز معتقد است باور کردن این موضوع که ممکن است برخی عطارها داروی تقلبی را به فروش برسانند، زمانبر است.
وی اعتقاد مردم به اثر دارویی روغنها و اعتماد آنها به صنف عطار را که از دیرباز مرسوم بوده در سوء استفاده برخی افراد متخلف و گرانفروشان بیاثر نمیداند.
اسدافروز مخلوط کردن پارافین یا روغنهای نباتی از جمله آفتابگردان با روغنهای دارویی گیاهی را [در برخی موارد] تأیید کرد.
***
متولی خاص نداریم
امکانپذیر نبودن تشخیص روغن اصل از تقلبی توسط افراد عادی و غیرکارشناس امری است که علاوه بر اسدیافروز از سوی دکتر جولایی معاون بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز هم مورد تأیید است.
بر این اساس احتمال توزیع روغنهای تقلبی در عطاریها و فروش آنها وجود دارد به ویژه آن که بنا به اظهارات جولایی قانون مسئولیت توزیع داروهای تقلبی گیاهی در عطاریها را به صورت شفاف به متولی خاصی واگذار نکرده است.
جولایی همچنین گفت: اگر محصولی در کل به صورت صنعتی و توسط شرکتی مشخص و به ثبت رسیده تولید شود، اداره نظارت محصولات تولید شده آن را مورد نظارت دارد، اما در مورد داروهای گیاهی عرضه شده در عطاریها دستورالعمل شفافی وجود ندارد.
به این ترتیب و با توجه به آن که در بخش اعمال بازرسی و نظارت از سوی صنف عطار نیز تنها یک بازرس ایفای نقش میکند، زمینه لازم برای احتمال فروش روغنهای تقلبی در عطاریها فراهم میشود که بیتفاوتی مشتریان در قبال خرید جنس مزبور [بنا به اظهارات یکی از مشتریان به دلیل کم حجم بودن شیشهها و پول اندکی که بابت آن پرداخت میکنند] این زمینه را تقویت میکند.
***
متقلب مشتریمدار
از او پرسیدم: روغن تقلبی میسازی، پول خوبی به جیب میزنی و به قول خودت دردسر زیادی را متحمل میشوی!، اما چرا آن را در شیشههای خیلی کوچک بستهبندی و به بازار عرضه میکنی؟
پاسخی که داد مشخص کرد به طور دقیق اصل «مشتری مداری» را مد نظر دارد و میداند مشتریان زمانی که حجم کمی از جنس را خریداری میکنند که وجه پرداختی در قبال آن در سبد روزانه کالای خانوار چندان قابل توجه نیست، نسبت به کیفیت آن جنس، دقت و حساسیت کمتری را به خرج میدهند، اما توجه ندارند که مصرف روغنهای دارویی تقلبی علاوه بر بینتیجه بودن، چه ضررهایی را متوجه آنها میکند [حتی در مورد پوست و مو] و چه پولهایی را به جیب افراد متقلب و خلافکار [تولیدکننده و فروشنده] سرازیر میکند.
کلام آخر:
زمانی که در برابر جیب و جسم خودمان بیتفاوت باشیم، بدیهی است وسوسه سوء استفاده افرادی را برانگیخته کند تا جیب و جسم خود را فربه نمایند، البته با توجه به درآمدزایی طب سنتی [حتی در سطح بینالمللی] انتظار میرود متولیان امر نسبت به بهداشتی و استانداردسازی تولید و عرضه داروهای گیاهی دقت و حساسیت قانونی را به خرج دهند، البته شکی نیست که مردم در این روند میتوانند تأثیرگذارترین نقش را ایفا کنند. به گونهای که از خرید انواع روغنهای دارویی غیر برچسبدار [با شماره بهرهبرداری] و غیر پلمب خودداری کنند و موارد تقلبی را نیز به اتحادیه صنف عطار و سقطفروش اعلام نمایند تا مورد پیگیری و رسیدگی قرار گیرد.
در خاتمه از عطاران نیز انتظار میرود برای حفظ جایگاه این صنف در جامعه از خرید و فروش هر نوع داروی غیربهداشتی و تقلبی از جمله روغنها خودداری نمایند و به خاطر داشته باشند که مشت نمونه
خروار است!
رئیس سازمان بازرسی کل کشور تأکید کرد:
آسیبشناسی دیدگاههای جامعه و قوه قضاییه
صفدر دوام
طی مدت اخیر همه میگویند که پروندههای قضایی در محاکم کشور زیاد است و در پی آن این نظر و دیدگاه از سوی محاکم ظهور میکند که آیا در واقع حجم بزهکاری در جامعه ما زیاد شده است یا دلیل اصلی را در جای دیگر باید جستجو کرد. رئیس سازمان بازرسی کل کشور صبح دیروز در همایش هماندیشی قضایی و پیشگیری از وقوع جرم در شیراز با بیان مطلب فوق اظهار داشت: بحث آموزشهای حقوقی و قضایی در جامعه ما کمتر مورد توجه قرار گرفته که در پی فقدان این امر به محض وقوع یک مشکل و مسئله مردم بلافاصله کشور را به بیقانونی و عدم اجرای درست احکام متهم میکنند که اگر شناخت بیشتری از قوانین و وظایف دستگاهها وجود داشت این دیدگاه نیز شکل نمیگرفت. رئیس سازمان بازرسی کل کشور ادامه داد: یکی دیگر از مسایل و مشکلات موجود در پیدایش دو دیدگاه مختلف حوزه قضایی و جامعه ملاکها و مقیاسهای اندازهگیری نه چندان مناسب میباشد. پورمحمدی گفت: مقیاسهایی که جامعه و دیگر مجموعهها نسبت به ارزیابی یکدیگر دارند به صورت کامل و دقیقی نیست لذا باید مقیاسهای اندازهگیری خود را مشخص کنیم تا این مشکلات هر روز بیشتر خواهد شد و موجبات گلهمندی هر مجموعه را از دستگاه دیگر فراهم میکند. وی در ادامه یادآور شد: هر چند در کشور ضعفهایی وجود دارد که نمیتوان منکر آن شد اما با یک نگاه واقعبینانه باید توجه داشت که نقاط قوت کشور هم قابل توجه است. چه آن که در برخی موارد شاخصهای ما از سایر کشورهای جهان در مسایلی نظیر قوه قضاییه بهتر و بالاتر است.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور معتقد است: برخی احساسهای منتقدانهای که در داخل کشور به دلیل عدم وجود مقیاسهای مناسب شکل میگیرد باعث خواهد شد که برخی از جوامع بینالملل ما را در ترازهای پایین قرار دهند.
وی ادامه داد: به عنوان مثال در کشور ما که هر سال به طور میانگین یک انتخابات برگزار میشود برخی کشورها ایران را در این حوزه در رتبههای پایین قرار دادهاند و ما را در کمیسیون حقوق بشر محکوم میکنند.
وی در پایان بر لزوم آسیبشناسی و مطالعه بیشتر نظرات و دیدگاههای جامعه و قوه قضاییه نسبت به یکدیگر تأکید کرد.
افزایش تعدادهای رشتههای دانشگاه آزاد اسلامی شیراز
به گزارش روابط عمومی و امور بینالملل دانشگاه آزاد اسلامی شیراز، با تصویب وزارت علوم تحقیقات تعداد رشتههای فنی و مهندسی واحد شیراز افزایش یافت.
در جلسه شورای گسترش آموزش عالی وابسته به وزارت علوم با درخواست واحد شیراز جهت راهاندازی رشتههای مهندسی با رشتههای 1- مهندسی پالایش 2- مهندسی پتروشیمی 3- مهندسی گاز در مقطع کارشناسی موافقت به عمل آمد. لازم به ذکر است که دانشگاه آزاد اسلامی شیراز در حال حاضر با بیش از 23000 نفر دانشجو بیشترین دانشجو را در بین دانشگاههای حضوری جنوب کشور دارا میباشد. این دانشگاه 73 رشته در مقطع کارشناسی و کاردانی، 14 رشته در مقطع کارشناسی ارشد و 3 رشته در دوره دکتری دارد.
غلامی فرماندار سروستان:
امنیت، مهمترین نیاز جامعه است
به گزارش روابط عمومی شهرستان سروستان، جلسه مشترک شورای تأمین شهرستان سروستان و اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا و دهیاران با موضوع اسلحه غیرمجاز در تالار حافظ این شهر برگزار شد.
غلامی فرماندار سروستان با یادآوری این که یکی از وظایف شوراها و دهیاران، تأمین امنیت است، گفت: امنیت، مهمترین نیاز جامعه است. اگر همه امکانات در اختیار شهروندان باشد و امنیت وجود نداشته باشد آن امکانات هیچ ارزشی ندارند. غلامی افزود: عوامل ناامنی مشخص است مهمترین عامل وجود سلاح غیرمجاز است. دولت با تمام توان درصدد جمعآوری سلاح غیرمجاز است. همه افراد جامعه باید به تناسب مسئولیت نسبت به این موضوع حساس و دقیق باشند و همه با هم باید در جهت تأمین امنیت پایدار تلاش کرده و اگر افراد همکاری کنند جامعهای امن و سالم خواهیم داشت. فرماندار سروستان با بیان این که در دولت اسلامی رأفت و اقتدار باید با هم عمل کنند از اعضای شورای تأمین خواست مهلت دیگری به دارندگان سلاح غیرمجاز داده شود و پس از آن متخلفین شاهد اقتدار و برخورد دولت با آنها باشند و مردم برخورد نیروهای امنیتی و انتظامی با متجاوزان را لمس خواهند کرد. غلامی اضافه کرد: خوشبختانه به خاطر فرهنگ غنی مردم، سروستان از ظرفیت امنیتی بالایی در سطح استان برخوردار است. دیگر اعضای شورای تأمین این شهرستان نیز طی سخنانی بر لزوم همکاری در جهت تأمین امنیت پایدار برای شهروندان تأکید کردند. در پایان جلسه با تصمیم اعضای شورای تأمین و شوراهای اسلامی و دهیاران مدت یک هفته جهت اطلاعرسانی و یک ماه برای جمعآوری اسلحههای غیرمجاز باقیمانده مهلت داده شد.
بازدید مدیرکل رفاه جمعیت هلالاحمر از 9 شعبه استان فارس
مدیرکل رفاه کارکنان جمعیت هلالاحمر جمهوری اسلامی ایران ضمن بازدید از 9 شعبه شهرستانی جمعیت هلالاحمر استان فارس در جریان مسایل و مشکلات آنان قرار گرفت و پیشنهادهایی در خصوص امور رفاهی کارکنان این جمعیت ارائه نمود. فرهنگ سالمی که در حاشیه برگزاری مسابقات فوتسال منطقه چهار کارکنان جمعیت هلالاحمر در شیراز، به شعب جمعیت هلالاحمر استان فارس در شهرستانهای آباده، اقلید، خرمبید، مرودشت، جهرم، داراب، استهبان، نیریز و فسا سفر نمود، با حضور در این شعب و دیدار و گفتگو با کارکنان جمعیت هلالاحمر در جریان مسایل و مشکلات آنان قرار گرفت. رفع مشکلات معیشتی، پیگیری امور رفاهی کارکنان، پیگیری پرداخت وام ضروری و مسکن به کارکنان و لزوم در نظر گرفتن زمان، مکان و امکانات مناسب در خصوص مسافرتهای سیاحتی و زیارتی کارکنان این جمعیت از جمله مسایلی بود که در جریان این بازدیدها مورد تأکید قرار گرفت. گفتنی است در سفرهای شهرستانی محمدرضا کمالی مدیر اداری و پشتیبانی جمعیت هلالاحمر فارس، مدیرکل رفاه کارکنان جمعیت هلالاحمر را همراهی میکرد.
برپایی مراسم تبیین اندیشههای شهید آیتالله دستغیب در شیراز
سوسن خیراندیش
ستاد برگزاری مراسم بزرگداشت و تبیین اندیشههای شهید آیتالله دستغیب سومین شهید محراب صبح دیروز و همزمان با سالروز شهادت آیتالله سید عبدالحسین دستغیب مراسمی را در تالار حافظ شیراز برگزار کرد.
فرزندان این شهید به اتفاق آیتالله حائری نماینده ولی فقیه در فارس، استاندار و جمعی از مقامات نظامی و انتظامی استان در این مراسم حضور داشتند.
اسکندری رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس اولین سخنران این مراسم بود.
وی به بیان گوشههایی از فعالیتهای مبارزاتی و خاطرات به جا مانده از شهید آیتالله دستغیب پرداخت.
سپس آیتالله سید هاشم دستغیب سخنانی را با موضوع «فلسفه شهادت» ایراد کرد.
وی با اشاره به تلاشهای صورت گرفته دشمنان طی سالهای قبل از انقلاب برای تخریب زیربناهای اعتقادی جوانان گفت: منافقین نیز پس از انقلاب تلاشهایی را به این منظور داشتند که شهید آیتالله دستغیب خطاب به آنان میگفتند «شما اگر ولایت فقیه عادل را نمیخواهید، چه حکومتی را میخواهید؟»
یادآوری گوشههایی از بیانات شهید دستغیب در سالهای قبل از انقلاب و آغاز جنگ تحمیلی از دیگر موارد طرح شده از سوی این سخنران بود.
مراسم مزبور با سخنان حجتالاسلام والمسلمین فاطمینیا ادامه یافت.
وی مقام شهید را با استناد به آیات قرآنی تشریح کرد و گفت: انبیاء، علما و شهدا سه طایفهای هستند که در قیامت شهادت آنها پذیرفته میشود.
وی افزود: شهید آیتالله دستغیب غریبی خوش بود و به جایی رسیده بود که مژده شهادت را دریافت کرده و در انتظار به سر میبرد.
تجلیل از خانواده شهدا پایانبخش مراسم مزبور بود.
حضور گسترده دانشآموزان دختر و پسر و هنرنمایی آنها در قالب اجرای سرود از ویژگیهای این مراسم بود.
در حاشیه:
شهید آیتالله دستغیب مبارزات سیاسی خود را از زمانی آغاز کرد که اساس دین را با روی کار آمدن رضاخان در خطر دید.
وی پیوسته بر دامنه مبارزاتش میافزود تا آنجا که به شهادت اسناد ساواک در تاریخ یکم فروردین ماه 1342 اعلام میکند که تاکنون دو بار از آیتالله حکیم اجازه جهاد خواستهام، اما جوابی نرسیده است.
شهید در تاریخ 18 فروردین ماه سال 1342 مردم را به جهاد و کفنپوشی تشویق میکند و حکم تبعیدش صادر میشود.
شهید دستغیب پس از دستگیری امام (ره) در سال 1342 در نیمههای شب به تهران و زندان عشرتآباد و سال 1343 نیز به زندان قزلقلعه منتقل میشود.
در سال 1356 نیز اوج مخالفت وی با رژیم شاهنشاهی مبنی بر برگزاری جشن هنر بود.
شهید آیتالله دستغیب ساعت 11:30 دقیقه روز جمعه 20 آذرماه سال 1360 در مسیر مصلای نماز جمعه شیراز به شهادت رسید.
آیتالله سید محمدمهدی دستغیب:
شهادت بالاترین اوج رفعت در محضر ربالعالمین است
به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش ناحیه یک، آیتالله سید محمدمهدی دستغیب گفت: وقتی انسان خدایی شد جهات نفسانی او یکپارچه از بین میرود و یکپارچه الهی میشود.
تولیت آستان احمدی و محمدی در کنگره بزرگداشت معلم اخلاق حضرت آیتالله شهید دستغیب که توسط مدیریت آموزش و پرورش ناحیه یک در سالن مجتمع آموزشی فرهنگی احسان و با حضور فرهنگیان و دانشآموزان ناحیه یک و مسئولین سازمان آموزش و پرورش فارس برگزار گردید با بیان این که شهید دستغیب شخصیتی الهی بود به خصوصیات و مبارزات حضرت آیتالله شهید دستغیب پرداخت و بیان داشت: حضرت امام خمینی (ره) برای خدا قیام کرد و شهید دستغیب هم شخصیتی الهی بود که با دست خالی همراه امام قیام کرد.
وی همچنین با بیان این که شهادت بالاترین اوج رفعت در محضر ربالعالمین است تصریح کرد: شهید دستغیب فهمیده بود که خدایی است زیرا عمری را در مجاهده گذرانده بود.
آیتالله سید محمدمهدی دستغیب با بیان این که درک حضور و جمال ربالعالمین نهایت مراقبت را دارد گفت: وقتی انسان درک کند که در محضر خداست مواظب اعمال و رفتار خویش خواهد بود.
وی افزود: مطالعه کتب شهید دستغیب قلب انسان را روشن و موجب وصل انسان به ربالعالمین میگردد.
محمدجواد جباری مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک طی سخنانی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره حضرت آیتالله شهید دستغیب با بیان این که تواضع در برابر مردم، خضوع و خشوع در برابر خدا و خدمت به خلق از خصوصیات عارفان وارستهای چون شهید دستغیب است گفت: اخلاص در گفتار و عمل و پیروی از مقام عظمای ولایت از خصوصیات بارز ایشان بود.
وی همچنین اظهار داشت: امام راحل نسبت به شهید آیتالله دستغیب ارادت ویژه داشتند و او را مهد تقدس، معلم اخلاق و مرشد و راهنمای مردم میدانستند.
مدیر مسول و صاحب امتیاز : محمد عسلی